Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 40 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Koordinační schopnosti a motorické dovednosti předčasně narozených dětí s perinatální zátěží ve věku 9-10 let a jejich fyzioterapie.
Zavadil, Ondřej ; Smolíková, Libuše (vedoucí práce) ; Zounková, Irena (oponent)
Bakalářská práce bude ve své teoretické části (přehled teoretických poznatků) představovat rešerši vybraných stěžejních publikací k tématice předčasně narozených dětí. Budou popsána základní fakta, specifika, spektrum postihujících deficitů nebo současná péče o tyto děti, protože s pokrokem medicíny se v průběhu posledních třiceti let zásadně změnily potřeby předčasně narozených dětí s nízkou porodní hmotností. V práci bude dbáno na poznatky podporující komplexní přístup léčby předčasně narozených dětí od jejich propuštění z porodnice až po dospělost. Součástí teoretické části bude i popis koordinačních schopností dětí v kontextu vývojové kineziologie až do období jejich školního věku spolu s teoretickým základem rozvoje těchto schopností. Bakalářská práce také uvádí souhrn terapeutických postupů léčebné rehabilitace, především z pohledu fyzioterapie. Praktická část práce spočívá v testování úrovně motorických funkcí souboru 23 předčasně narozených dětí s perinatální zátěží ve věku 9-10 let s kritériemi: narození před 32. gestačním týdnem a porodní hmotnost nižší než 1500 g. Děti jsou od narození vedeny a dlouhodobě sledovány v Centru komplexní péče pro děti s perinatální zátěží na Klinice pediatrie a dědičných poruch metabolismu ve Všeobecné fakultní nemocnici v Praze. Většina z těchto dětí v...
Komparace kompletní a krátké formy Bruininks-Oseretsky Test of Motor Proficiency Second Edition (BOT-2) u pacientů po dokončení léčby akutní lymfoblastické leukemie
Patrmanová, Eliška ; Štveráková, Tereza (vedoucí práce) ; Křížová, Barbora (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá porovnáním a využitelností krátké formy (SF) a kompletní formy (CF) testové baterie Bruininks-Oseretsky Test of Motor Proficiency, Second Edition (BOT-2) u jedinců po ukončené léčbě akutní lymfoblastické leukemie (ALL). V teoretické části je uveden přehled poznatků týkající se ALL, hodnocení motorického vývoje, a především testové baterie BOT-2. Hlavním cílem praktické části bylo ověřit srovnatelnost výsledků nejčastěji používaných forem BOT-2 u pacientů po léčbě ALL. Metodika: Do studie bylo zařazeno 37 probandů ve věku 4-21 let (průměrný věk 10,3 let; SD ±3,9). Úroveň motorické vyspělosti byla měřena pomocí BOT-2 CF. Data pro SF byla extrahována z CF a byla zpracována pomocí dvoucestné analýzy rozptylu (ANOVA), ROC (Receiver Operating Characteristic) analýzy a korelační analýzy. Výsledky: Na základě dvoucestné ANOVA bylo zjištěno, že standardní skór SF (45,1 ±7,9) ukazuje statisticky o věcně významně (p < 0,001; Hays ω2 = 0,41) nižší úroveň motorické vyspělosti ve srovnání s CF (49,1 ±9,4) u pacientů po léčbě ALL. Byla zjištěna přijatelná senzitivita (72,3 %) a vysoká specificita (91,9 %) SF. Závěr: BOT-2 SF lze použít pro screening celkové motorické vyspělosti a zařazení výsledku jedince po ALL do podprůměrného, průměrného či nadprůměrného pásma. SF pro svou menší...
Vliv přírodního prostředí na rozvoj pohybových a poznávacích schopností dítěte předškolního věku
Havířová, Martina ; Opravilová, Eva (vedoucí práce) ; Havlová, Jana (oponent)
Tato práce se zabývá vlivem přírodního prostředí na rozvoj pohybových a poznávacích schopností dítěte předškolního věku. Cílem práce je zjistit vliv edukace v přírodním prostředí na úroveň motorických dovedností a poznatků dětí předškolního věku. V teoretické části se věnuje charakteristice dítěte předškolního věku. Blíže seznamuje s rozvojem pohybových dovedností a jejich nácvikem v přírodním prostředí. Dále se zabývá kognitivní složkou osobnosti předškolního dítěte a možnostmi jejího rozvoje v přírodě. Přibližuje problematiku edukace v prostředí lesa, druhy učení a metody nácviku v jednotlivých složkách osobnosti dítěte právě v lesním prostředí. Praktická část je kvalitativním výzkumem, použité jsou metoda dotazníkového šetření mezi učitelkami mateřských škol pro zjištění nejčastěji používaného edukačního prostředí, dále metoda standardizovaného testu pro děti 4-6leté pro zjištění úrovně motorických dovedností těchto dětí, a metoda diagnostického rozhovoru, která zkoumala vliv přírodního prostředí na poznatky dětí. Výsledky ve shodě s doloženou odbornou literaturou potvrzují kladný vliv edukace v přírodním prostředí na rozvoj několika složek osobnosti dítěte.
Porovnání úrovně pohybových schopností a basketbalových dovedností dívek v pražských i mimopražských basketbalových přípravkách
Tesaříková, Linda ; Kuhnová, Věra (vedoucí práce) ; Jahodová, Gabriela (oponent)
V diplomové práci porovnání úrovně pohybových schopností a basketbalových dovedností dívek v pražských a mimopražských basketbalových přípravkách je popsána krátce historie světového i českého basketbalu, současná organizace basketbalu v ČR, věkové zvláštnosti dětí ve věku 11 let, etapy sportovní přípravy v basketbale a dále jsou definovány pohybové schopnosti. V praktické části je řešena otázka úrovně pohybových schopností dívek ve věku 11 let, otázka úrovně basketbalových dovedností dívek v 11 letech v pražských basketbalových přípravkách a mimopražských basketbalových přípravkách. Cílem diplomové práce je zjistit, zda úroveň pohybových schopností pražských a mimopražských basketbalových přípravek je shodná a zda úroveň basketbalových dovedností mimopražských basketbalových přípravek je nižší než úroveň pražských basketbalových přípravek. Veškeré naměřené hodnoty jsou analyzovány pomocí matematicko-statistických metod. Při testování pohybových schopností jsem využila testové baterie UNIFITTEST. Na základě naměřených výsledků jsem sestavila tabulky a grafy. Výsledky potvrzují, že úroveň pohybových schopností dívek MBP a PBP je shodná a že úroveň basketbalových dovedností je u PBP nepatrně vyšší než u MBP. KLÍČOVÁ SLOVA pohybové schopnosti, basketbalové dovednosti, historie basketbalu, organizace...
Vliv tříměsíčního tréninku na motoriku hokejistů předškolního věku
Kopalová, Magdaléna ; Nováková, Tereza (vedoucí práce) ; Šťastný, Petr (oponent)
Souhrn Název: Vliv tříměsíčního tréninku na motoriku hokejistů předškolního věku Cíle: Cílem této diplomové práce je shrnout poznatky o motorice dětí předškolního věku. Dále také najít vhodné testovací metody, pomocí nich vyhodnotit úroveň motoriky takto starých dětí, které navštěvují přípravku v hokejovém klubu Sparta Praha, a zhodnotit vliv tříměsíčního hokejového tréninku na rozvoj posturální zralosti a motorických dovedností na běžném povrchu a na ledě u dětí předškolního věku. Metoda: Pre-experiment byl prováděn v hokejové přípravce HC Sparta Praha u dětí předškolního věku během tréninku. Realizován byl pomocí 5 testů hodnotících posturální zralost, jež byly hodnoceny dvěma fyzioterapeutkami nezávisle na sobě a 4 testů hodnotících úroveň motorických dovedností na běžném povrchu a na ledě na čas. Testování bylo provedeno celkem 2x, a to s tříměsíčním odstupem. Výsledky: Po tříměsíčním tréninku nedošlo k výraznému zlepšení u testů hodnotících posturální zralost, ačkoli shoda obou fyzioterapeutek v hodnocení testů posturální zralosti byla poměrně vysoká, a to v případě obou měření. Nejlépe hodnoceným testem byla tandemová chůze po čáře, u tohoto testu došlo také k nejvíce zlepšením při druhém měření. Zároveň byl také jediným testem, v němž starší probandi dosáhli lepšího hodnocení ve srovnání s mladšími...
Hodnocení vývojové dyspraxie u dětí s vývojovou dysfázií
Morávková, Markéta ; Kraus, Josef (vedoucí práce) ; Zounková, Irena (oponent)
Diplomová práce Hodnocení vývojové dyspraxie u dětí s vývojovou dysfázií Abstrakt Diplomová práce se zabývá možným výskytem vývojové dyspraxie u dětí s vývojovou dysfázií. Teoretická část práce shrnuje poznatky o problematice vývojové dyspraxie, někdy též nazývané jako vývojová porucha koordinace. Současně je v práci také popsa- ná vývojová dysfázie, kterou se zabývá především logopedie a ve fyzioterapii je méně známá. Provázaností obou poruch se věnuje poslední kapitola teoretické části. Cílem praktické části je zhodnotit motorické dovednosti u dětí s vývojovou dysfázií pomocí diagnostické baterie Movement Assessment Battery for Children 2. Při vyhodnocování výsledků jsme použili zahraniční normy a zároveň nově publikované české populační normy. V rámci výzkumu bylo vyšetřeno 89 dětí s průměrným věkem 69 měsíců. První skupina obsahovala 41 dětí s vývojovou dysfázií. Ke skupině byla vytvořena kontrolní skupina čítající 48 dětí. Výzkum ukázal statisticky významný rozdíl v motorických do- vednostech dětí s vývojovou dysfázií oproti kontrolní skupině a to jak dle české tak za- hraniční normy. Nicméně neprokázali jsme rozdíl v motorických dovednostech mezi dysfatickými chlapci a dysfatickými dívkami. Stejně tak nebyl prokázán rozdíl mezi pětiletými a šestiletými dysfatickými dětmi. Naopak se nám podařilo...
Hodnocení úrovně motorických dovedností dětí I. stupně vybraných pražských základních škol
Šollová, Markéta ; Pavlů, Dagmar (vedoucí práce) ; Opatrná Novotná, Irena (oponent)
Název: Hodnocení úrovně motorických dovedností dětí I. stupně vybraných pražských základních škol Cíl: Hlavním cílem práce bylo zhodnotit aktuální úroveň motorických dovedností dětí na I. stupni vybraných pražských základních škol za pomocí standardizované testové baterie MABC-2. Dílčím cílem práce byla komparace úrovně dosažené v testu MABC-2 s daty získanými z dotazníkového šetření k pohybovým aktivitám zúčastněných probandů. (n=134). Metody: Výzkumu se zúčastnilo celkem 134 probandů (z toho 60 dívek a 74 chlapců) ve věku 7-12 let ze dvou vybraných pražských základních škol. U všech zúčastněných byla za pomocí standardizované testové baterie MABC-2 vyšetřena úroveň motorických dovedností. Testování proběhlo formou terénního šetření v rámci výuky tělesné výchovy na vybraných školách. Pro orientační vyšetření pohybového chování účastníků, bylo užito dotazníku navrženého konkrétně pro účely této práce, který vyplnili zákonní zástupci probandů. Data z dotazníkového šetření byla následně porovnána s úrovní dosaženou v testu MABC-2. K interpretaci výsledků a statistickému zpracování dat bylo užito MS Excel 2010. Z deskriptivních statistických metod bylo užito Studentova t-test a Cohenova koeficientu účinku. Výsledky: Dle testu MABC-2 bylo 10,4 % (n=14) probandů v souboru identifikováno s rizikem...
Vývoj motorických dovedností u dětí 1. stupně z hlediska testů školní zralosti
Hájková, Klára ; Vančata, Václav (vedoucí práce) ; Přívratský, Vladimír (oponent)
Cílem mého šetření bylo zjistit úroveň motorických dovedností a školní zralosti u dětí předškolního a prvostupňového věku. Diplomová práce se skládá z části teoretické a části praktické. V rámci teoretické části jsem zahrnula problematiku motoriky, školní zralosti, charakteristiky předškolního a prvostupňového období. V praktické části jsem využila metodu testování jemné a hrubé motoriky u dětí z hlediska testů školní zralosti. Vyhodnocené výsledky jsem porovnala mezi jednotlivými ročníky navzájem a s odbornou literaturou. Klíčová slova: motorika, motorický vývoj, motorické dovednosti, školní zralost
Diagnostika vývojové dyspraxie u dětí a adolescentů se zaměřením na preferenci horních či dolních končetin při sportu
Helebrantová, Soňa ; Kraus, Josef (vedoucí práce) ; Zounková, Irena (oponent)
Diplomová práce "Diagnostika vývojové dyspraxie u dětí a adolescentů se zaměřením na preferenci horních či dolních končetin při sportu" v teoretické části shrnuje všechny dostupné informace o etiologii, diagnostice a léčbě vývojové dyspraxie. Praktická část se věnuje využití diagnostického testu Movement Assessment Battery for Children 2, který je určený k identifikaci motorických poruch u dětí. Vzhledem k tomu, že je vývojová dyspraxie velmi často spojena s poruchami pozornosti, jsme použili k testování ještě Test pozornosti d2. Byly potvrzeny potíže s pozorností u jedinců se zhoršenými pohybovými schopnostmi. Nebyl zjištěn signifikantně významný rozdíl v celkové úrovni pohybových dovedností házenkářek v porovnání s fotbalisty. Při hodnocení jednotlivých komponent se však u házenkářek ukázaly významně lepší výsledky v oblasti jemné motoriky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 40 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.